Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Caroline Johansson - 23 januari 2012 20:48

Har varit  ledig efter att ha jobbat helgen. Tänkte då prova på att baka en täckt tårta vilket jag aldrig har gjort tidigare. Jag bakade tårtbotten redan igår och la den i frysen för att lättare kunna dela den. La sedan ihop den på fm med ett lager Hallonmousse och ett lager Glasscreme innan jag spacklade den med smörkräm. Alla recepten har jag tagit från  bloggen Bli min jäst. När det var dags att täcka tårtan insåg jag att jag skulle ha haft mer SP men det fick gå när jag nu kommit så här långt.

Resultatet blev iaf så här:


:     

För att vara första gången någonsin som jag har bakat en täckt tårta så är jag rätt nöjd, kom på en massa saker som jag kunde ha gjort annorlunda för att tex få det jämnare runt kanten men det får jag rätta till nästa gång.

Den stora frågan är bara vem som ska äta upp den. Här hemma äter vi väldigt lite tårta så det får nog bli till att ta med den till jobbet imorgon om jag inte kommer på något bättre innan morgonen. Ingen som behöver en tårta   ?




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska vintervädret vara för att du ska vara nöjd?
 Mycket snö, sol och kallt (ca -10)
 Lite snö, sol och kallt
 Ingen snö, sol och kallt
 Ingen snö och några plusgrader
 Regn och några plusgrader
 Varmt (ca 10 grader ) och regn
 Varmt och inget regn
 regn och blåst.
 Struntar i vilket
 Åska

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards