Alla inlägg under november 2010

Av Caroline Johansson - 8 november 2010 19:38

Tredje dagen på det nya jobbet. Har ju börjat jobba på Dialysen på CLV, det är mycket spännande men att det fanns så många knappar på en dialysapparat kunde väl ingen tro. I torsdags när jag började och fick se alla knappar och slangar hit och dit så kändes det som om jag bara ville vända i dörren och gå därifrån, min första tanke var att det här klarar jag aldrig. Men det blev lite lättare i fredags och det var inte lika skrämmande. Idag kunde jag ju med hjälp av min handledare Edith till och med sätta upp maskinen med alla slangarna och läsa av den emellanåt. Ska bara försöka lära mig att inte glömma bort patienten som faktiskt ligger i sängen.


Förra helgen hade Maja och hennes kompisar Hallowenfest, fem tjejer var det som var här innan och åt korv med bröd. Alla var utklädda och de var jätte fina. Själva festen var på Videsborg där de hade kiosken öppen. Kan säga att vissa av dem handlade och åt godis så att de sedan mådde illa. Jag frågade dem i bilen hem om de var sugna på lite fika när vi kom hem men de bara päste och sa att de var faktiskt inte sugna på fika. Efter festen var föräldrarna här och fikade, mycket trevligt var det.


Veckan som gick bjöd på fint väder vid något tillfälle och då passade alpackorna på att njuta av solen

.   

Svart och Brun ville inte alls vara med på bild utan vände "fel" sida till, men Calle och Gustav är mer nyfikna och kommer gärna fram när man kommer. Om inte Molle är allt för framfusig förstås.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska vintervädret vara för att du ska vara nöjd?
 Mycket snö, sol och kallt (ca -10)
 Lite snö, sol och kallt
 Ingen snö, sol och kallt
 Ingen snö och några plusgrader
 Regn och några plusgrader
 Varmt (ca 10 grader ) och regn
 Varmt och inget regn
 regn och blåst.
 Struntar i vilket
 Åska

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards