Alla inlägg under december 2010

Av Caroline Johansson - 7 december 2010 20:22

Har idag avverkat fem veckor på Dialysen, känns som om jag började igår. Det är väl iofs positivt om man känner så. Det är roligt att jobba där, händer saker nästan hela tiden...jag behöver inte fika alls länge om dagarna längre så jag är väldigt nöjd. Har även börjat lära mig maskinen mer än att bara sätta på den och stänga av den. Har faktiskt börjat sticka en del patienter och det har ju gått både bra och mindre bra men det är iaf ingen som har mått dåligt.


Visst är det väl underbart med all snö och kyla? Det är så ljust och det är inte blaskigt och det går att vara ute och åka pulka och klär man bara på sig så fryser man ju inte. För någon dag sedan var vi och åkte pulka i Gladas backe, efter ett litet tag så tröttnade ju Maja och Ville så då fick vi hitta på något annat. Det blev lite trädklättring.

      


Tyvärr så blev ju inte Blodspårskursen av pga för mycket snö men det blir till våren istället så vi får vackert vänta. Det blir ju även en fortsättningskurs efter valpkursen i början på året och det ska bli kul. Molle och jag har ju lite kvar att öva på från valpkursen...eller egentligen bara en sak och det är koppelträning. Blir så fruktansvärt frusterad när vi inte kommer någonstans i koppel, snarare bakåt. Så de sista gångerna vi har varit ute och gått har han gått lös och det funkar hur bra som helst. Han kommer ju på kommando och stannar när jag säger det. Men det kan ju vara bra om han kan gå i koppel utan att dra.


Maja och Molle är fortfarande bästa vänner, en dag skulle hon få honom att posera framför

kameran med henne. Han ville ju inte riktigt titta åt samma håll som hon ville så då fick hon ju hjälpa honom lite...

    


I måndags när Maja var i skolan gick Ville och jag till mormor och morfar för att fika. Allting gick ju vägen ända tills vi skulle gå hem. Han (Ville) hade inte samma planer som jag och ville inte alls samarbeta med påklädning och toabesök. Vi struntade i toabesöket vilket vi fick göra på vägen hem... Ville tyckte det var lite kallt om snorren så han lovade att nästa gång skulle han kissa innan vi gick, undrar hur länge han kommer ihåg detta.

  


Har stickat en ny sjal till Maja, det är nämligen så att varje gång jag sätter mig med sticket så frågar hon vad det ska bli och om det inte kan vara till henne. Sen använder hon det inte ...hmm, otacksamma unge :)

  


Luciafirande i slutet på veckan och sen tredagars ledig över helgen, det ska bli skönt. Tror att vi ska hugga vår julgran i helgen så att vi kan ta in den och hinna njuta av den. För när nyår väl är över så har man ju tröttnat på julen och vill att det ska bli vår även om jag inte har något ont av snön. Hellre snö än blask när det är vinter.


Nu väntar världens bästa TV-program, NCIS på trean.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska vintervädret vara för att du ska vara nöjd?
 Mycket snö, sol och kallt (ca -10)
 Lite snö, sol och kallt
 Ingen snö, sol och kallt
 Ingen snö och några plusgrader
 Regn och några plusgrader
 Varmt (ca 10 grader ) och regn
 Varmt och inget regn
 regn och blåst.
 Struntar i vilket
 Åska

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards