Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Biobesök

Av Caroline Johansson - 21 februari 2012 19:59

Idag är den enda dagen jag är ledig på spotlovet, har den värsta jobbveckan på mina sex veckor. Lite typiskt att det ska sammanfalla med lovet, såg att jag hade samma vecka när det är påsklov. Men där har jag iaf varit ute i god tid och begärt fp hela veckan.

Vi skulle ju iaf hitta på ngt tillsammans idag när jag då var ledig så jag planerade in ett biobesök. Det fick bli en överraskning för Maja och Ville. De hade fullt sjå att försöka gissa vart vi skulle. Många gissningar på simhallen och Leos Lekland blev det men jag sa varken bu eller bä. När vi körde hemifrån kom Maja på att det var inte simhallen iaf för vi hade ju varken handdukar eller badkläder med oss. När vi väl närmade oss Filmstaden gissade Maja på bio för hon kände igen sig.


Det blev godis och dricka inhandlat på Konsum Oxtorget innan vi gick in på bion, godispåsarna och drickan öppnades långt innan filmen skulle börja. Egentligen lika bra det för då var de inte så sugna på godis när filmen väl började och därmed inte så mycket prassel.


Hade lite svårt för att välja film, alla filmer som gick varade ju i 1,5 h och jag var lite rädd att de skulle tröttna. Det gick över förväntan, de satt hyfsat stilla under hela filmen. Själv hade jag helst sett Mästerkatten men den verkade inte passa mina barn som inte tycker om läskiga saker. Valde då mellan Happy feet 2 och Alvin och gänget 3, det fick bli Alvin och gänget.

Ingen höjdarfilm men det var ju lite bra musik i. Maja och Ville verkade iaf vara nöjda och de kom ihåg vad den handlade om när vi kom hem. Efter biobesöket blev det ett besök på McDonalds innan vi åkte hem.


Vi var ju ganska mätta så det fick bli en lätt kvällsmat, det blev grova kringlor med ost och hemgjord blåbärssylt och till det varm chokladmjölk.


Kojan har de kvar i sovrummet och varje kväll när man ska lägga sig får man leta efter täcken och kuddar till hela familjen, men Maja och Ville leker väldigt mycket i kojan och är sams. Så den får väl stå där ett tag till.

På lördag bär det antagligen iväg till Ikea för att handla saker till Villes rum som vi ju började göra iordning för några veckor sedan. Då blir det ju oxå pizza hos Pär och Leena.


Imorgon är det kvällsjobb igen som gäller.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Johansson - 4 december 2012 16:52

Från och med nu bloggar jag på: bjorkbacken1.blogspot.se Följ mig gärna där. ...

Av Caroline Johansson - 3 december 2012 21:00


Vilken morgon, kallt, snö. En riktigt härlig vintermorgon. Maja var nog inte riktigt beredd för hon frös som tusan när hon kom ut i bilen. Själv gick jag inte ut direkt utan hamnade med sticket en stund innan det blev en långpromenad. Idag fick man t...

Av Caroline Johansson - 2 december 2012 20:44


Jaha, så var det första advent. Ja vi fuskade och tände första ljuset igår. Tur var nog det för idag har vi nästan inte varit hemma. Vi började dagen med pepparkaksbak i Kalvshaga där vi även åt lunch. Sen fortsatte dagen i Gemla där vi firade Janne ...

Av Caroline Johansson - 1 december 2012 18:50

Gårdagen tillbringade jag på stan, fast det var mest kallt och den rätta shopping-känslan infann sig aldrig. Såg inte ens något speciellt på Dimoda som jag ville ha, då är det något som är galet.  Hittade några julklappar till Maja men det var allt. ...

Av Caroline Johansson - 29 november 2012 21:28

Idag kör vi torsdag igen, rubriken på gårdagens inlägg var ju torsdag men det är ju torsdag idag. Men det kan ju vara skönt med två torsdagar per vecka. I natt har tomten varit här och lämnat paket i kalendrarna, Ville har satt fram bord framför sin ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska vintervädret vara för att du ska vara nöjd?
 Mycket snö, sol och kallt (ca -10)
 Lite snö, sol och kallt
 Ingen snö, sol och kallt
 Ingen snö och några plusgrader
 Regn och några plusgrader
 Varmt (ca 10 grader ) och regn
 Varmt och inget regn
 regn och blåst.
 Struntar i vilket
 Åska

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards