Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Alla Hjärtans Dag

Av Caroline Johansson - 14 februari 2012 19:30

Har varit ledig efter helgen, mycket skönt har det varit. Maja har varit i skolan som vanligt och Ville och jag har varit lediga .På fm traskade jag Fjordrundan, hade vikterna på mig och kan säga att det var riktigt tungt i snön den biten där ingen har kört.  Men ingen rast och ro, när jag kom hem började Ville och att baka kaka, både till eftermiddagsfikat och till nu ikväll. Till eftermiddagsfikat var kusinerna inbjudna, då blev det först scones och sedan kladdkaka som var gjorda som hjullastare och dumper. Ville hade ju varit med att baka, iaf en stund.

Mellan vi vispade och kakan gräddades och vi skulle trycka ut maskinerna så lekte han, ett tag sprang han runt i den här utstyrslen, jag fick aldrig veta vad han lekte.

Han fick iaf på sig lite kläder idag, förra veckan gick han runt i kalsongerna hela dagen vi var lediga.


Till kvällen blev det kladdkaka i form av hjärtan, de var omtyckta av alla i familjen. Maja och Ville  fick även varsin liten Alla Hjärtans Dag present. Själv har jag fått väldigt många teckningar och kort av både Maja och Ville idag.

Maja hade gjort ett kort till Ville på fritids igår, när man öppnade det så var det ett hjärta i 3D där det stod puss och kram. När Ville öppnade det och hjärtat stod ut sa han: Maja, åhh vad coolt. En stolt storasyster var det.


    


Nu sover de gott i soffan. Imorgon är det jobb igen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Johansson - 4 december 2012 16:52

Från och med nu bloggar jag på: bjorkbacken1.blogspot.se Följ mig gärna där. ...

Av Caroline Johansson - 3 december 2012 21:00


Vilken morgon, kallt, snö. En riktigt härlig vintermorgon. Maja var nog inte riktigt beredd för hon frös som tusan när hon kom ut i bilen. Själv gick jag inte ut direkt utan hamnade med sticket en stund innan det blev en långpromenad. Idag fick man t...

Av Caroline Johansson - 2 december 2012 20:44


Jaha, så var det första advent. Ja vi fuskade och tände första ljuset igår. Tur var nog det för idag har vi nästan inte varit hemma. Vi började dagen med pepparkaksbak i Kalvshaga där vi även åt lunch. Sen fortsatte dagen i Gemla där vi firade Janne ...

Av Caroline Johansson - 1 december 2012 18:50

Gårdagen tillbringade jag på stan, fast det var mest kallt och den rätta shopping-känslan infann sig aldrig. Såg inte ens något speciellt på Dimoda som jag ville ha, då är det något som är galet.  Hittade några julklappar till Maja men det var allt. ...

Av Caroline Johansson - 29 november 2012 21:28

Idag kör vi torsdag igen, rubriken på gårdagens inlägg var ju torsdag men det är ju torsdag idag. Men det kan ju vara skönt med två torsdagar per vecka. I natt har tomten varit här och lämnat paket i kalendrarna, Ville har satt fram bord framför sin ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska vintervädret vara för att du ska vara nöjd?
 Mycket snö, sol och kallt (ca -10)
 Lite snö, sol och kallt
 Ingen snö, sol och kallt
 Ingen snö och några plusgrader
 Regn och några plusgrader
 Varmt (ca 10 grader ) och regn
 Varmt och inget regn
 regn och blåst.
 Struntar i vilket
 Åska

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards