Alla inlägg under september 2010

Av Caroline Johansson - 20 september 2010 20:21

Idag har jag hos vetrinären med Molle då han skulle vaccineras. Allt gick smidigt och han var mycket snäll, bara lite nyfiken på de andra hundarna som oxå var där men la sig ner vid mina fötter när han hade tittat sig omkring. Han skulle efter detta ta det lite lungt så det fick bli mycket vila idag. Ronnie var ute med Bella och Molle ikväll efter maten, det gick bättre idag än vad det gjorde igår då han skulle gå med bara Molle. Då slutade det nämligen med att Ronnie gick till Runes en bit bort på gamla vägen och Molle sprang hemåt   . Molle vill helst inte gå någonstans utan Bella.


   Molle tycker lika mycket om puffen som Bus gör.


Har även hunnit måla ett fönster till ladugården och bänken till Majas lekstuga, ska se om jag hinner få upp bänken imorgon. Imorgon ska det ju vara uppehåll så då kanske jag hinner måla klart ladugårdsväggen, det går iofs att måla rödfärg när det är lite blött ute men inte när himlen öppnar sig som det har gjort de sista dagarna.


Maja och Molle har blivit riktiga kompisar, idag när barnen kom hem satte Maja sig i fåtöljen med sitt DS och då kom Molle och kröp upp till henne. Även i sängen ligger han gärna hos henne tills det blir för varmt och han flyttar ner till fotändan. Idag när hon skulle sova låg han i sängen och hon var ju bara tvungen att sätta sig upp flera gånger för att klappa och peta på honom. "Jag tycker faktiskt om Molle mamma" sa hon när jag tyckte att hon skulle ligga still och försöka sova.


  

Kompisarna Maja och Molle.


Maja tycker även att det lite roligt att lära Molle saker, som att komma på kommande, inte hoppa, sitta och varsågod. Han är naturligtvis väldigt duktig och har lärt sig detta, det går lite lättare om man mutar med katternas torrfoder   .


Snart läggdags...


Av Caroline Johansson - 12 september 2010 20:08

Igår var vi på ett mycket trevligt 120-års kalas, Ronnies morbror (Leif) och hans fru (Solveig)  fyller båda 60 år i år och firade detta igår i Parken i Urshult. Det var en mycket trevlig fest med god mat och dricka.

       

Leffe                             Sollan                           Ronnie

Sent blev det oxå så dagen idag har varit väldigt slapp. Jag  gick till mamma för att hämta barnen som inte alls var så glada för att jag kom så tidigt som jag gjorde, de hade inte hunnit med allt de skulle. Tur att de ska vara där nästa helg igen då vi ska på 40-års kalas. Efter mycket om och men följde iaf Ville med hem. Maja skulle komma hem senare... hon gjorde en blixtvisit hemma vid lunchtid men bara för att säga att hon ville följa med Lisa hem och leka. Fick hämta henne hos Claes några timmar senare och när vi kom hem blev hon sur för att Ville var hos Farmor och hon inte fick åka någonstans...hon hade ju bara varit iväg hela dagen.


Hemma hann jag måla en del av det vita på ladugården. Bildbevis kommer när det blir klart, synd att jag inte har någon bild innan vi började, det ser nämligen mycket mer städat ut nu.


Pappa har varit här och lämnat lite kräftor från Vättern, gott   men de tog slut så snabbt.



Av Caroline Johansson - 10 september 2010 16:45

Jaha, så har även jag skaffat mig en blogg. Får se hur flitig jag är med att använda den.


Igår hade Ronnie och jag 1-årig bröllopsdag, det firade vi med fika på Lunnabacken. Vädret var soligt och utsikten enorm. Molle var med men tyckte inte om bilfärden, han sprang långa rundor runt bilen när vi skulle åka, allt för att slippa åka bil. Men när han väl fick sitta i mattes knä gick det bra.


  

Molle vilar sig i gräset på Lunnabacken.



  

Maja och Molle.


Maja och Ville hittade ett ihåligt träd som de kröp in i och lekte koja.


  


Dagen idag har varit mest grå och inte alls roligt att vara ute, det blev dock en promenad men jag var blöt om fötterna innan jag hunnit ut på stora vägen. Jag har bakat biscotti idag och de blev faktiskt mycket bra, en sort med vit choklad och en sort med sötmandel i...mycket goda.


Har lyckats ta några bilder på Bella och Molle där de sitter stilla samtidigt...inte illa...annars brukar alltid någon av dem titta åt ett annat håll eller springa iväg just när jag ska trycka, enligt Ronnie är jag för slö med att trycka av men jag skyller på kameran. Här kommer iaf några bildbevis.


      

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska vintervädret vara för att du ska vara nöjd?
 Mycket snö, sol och kallt (ca -10)
 Lite snö, sol och kallt
 Ingen snö, sol och kallt
 Ingen snö och några plusgrader
 Regn och några plusgrader
 Varmt (ca 10 grader ) och regn
 Varmt och inget regn
 regn och blåst.
 Struntar i vilket
 Åska

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards