Alla inlägg under november 2012

Av Caroline Johansson - 29 november 2012 21:28

Idag kör vi torsdag igen, rubriken på gårdagens inlägg var ju torsdag men det är ju torsdag idag. Men det kan ju vara skönt med två torsdagar per vecka. I natt har tomten varit här och lämnat paket i kalendrarna, Ville har satt fram bord framför sin så han kan sitta där och öppna sina. Sen har vi gissat vad det är i paketen. Vissa dagar fanns det inga paket på och då undrade han om det var de dagarna de hade bråkat. Ville har varit ledig idag, han började dagen med tv-tittande som han nästan alltid gör när han är ledig, sen blev det lite spel och allmänt julfix. Han fixade ljusstakar med Blå ljus, inte riktigt rätt färg enligt mig men vi tänder dem ofta så är de väl snart slut.


Ronnie fick ett telefonsamtal i em angående våra soffor och de kommer på måndag em, det ska bli så skönt att få ordning i rummet. Sen blir det till att lära hundarna att det är förbjudet att ligga i dem.


I em blev det en promenad, idag blev det den långa med bara Molle. Imorgon blir det julklappshandling, vet på ett ungefär vad som ska köpas. Villes julklapp handlade jag igår, det är skönt att ha börjat. Inget bak blev det idag men det kommer ju fler dagar, om inte annat får vi vara utan just de kakorna.

Av Caroline Johansson - 28 november 2012 21:08

Dagens promenad blev kort, Smilla fick följa med så det fick bli lilla rundan.

 

Sen blev det hem och ge alpackorna foder, tar lite tid när alla ska äta och var och en ska ha sin egen burk. Efter det blev det bakat Saffransskorpor och brända mandlar. De brända mandlarna blev hyfsat bra, ska ändra lite i receptet till nästa gång. Det lär väl bli snart för de som är gjorda idag har Ronnie snart ätit upp.

I em hittade vi vår julgran, gick en ganska lång runda och letade och så stod den hemma på berget. Ska kika på den imorgon igen för att se så den duger. Kan ju alltid ångra mig. När vi var på City Gross igår köpte i några blommor, resultatet blev så här.     

Imorgon blir det bak av Kardemummaskorpo och Bounty Bollar.

Av Caroline Johansson - 27 november 2012 19:42

Gårdagens bullbak blev så här:

 Det blev många bullar, enligt barnen blev de klart godkända. Ja de var faktiskt väldigt goda. Fast det är ju alla nybakta bullar. När jag väl skulle frysa in dem insåg jag att jag inte hade några fryspåsar i rätt storlek, lite klantigt. Det fick bli stora påsar med många i varje. Barnen hann till och med äta varsin bulle på morgonen innan Maja gick till skolan.


När vi lämnat Maja i skolan körde Ville och jag till stan för att handla mat. Det var väldigt tomt i kylskåpet så det behövdes. Ja, vi började ju naturligtvis med frukost på City Gross. Varken korven eller räkmackorna var klara när vi kom så det fick bli en pizza och fralla för Ville och vaniljhjärta till mig. Eller egentligen blåbärshjärta, det är inte alls lika gott men det gick ner.

 

      Väl inne i affären skulle det handlas både det ena och det andra, tomtar, godis, leksaker, inte det diskmedel och tvättmedel jag ville ha. Vissa saker kunde diskuteras och omförhandlas medan  andra saker fick följa med ner i vagnen.

När vi kom till frukten skulle vi handla kiwi, medan jag skannade dem så försvann Ville, hittade honom då han höll på att väga äpple. Han hade så riktigt och ordentligt plockat ihop äpple och höll på att väga dem men fick inte till det riktigt med vilken sort han skulle välja på vågen, stor kille som kan själv  . Sen blev det potatis som skulle plockas och vägas, det gick ju inte att bara ta en påse...


Efter City Gross blev det Jula för det skulle inhandlas batteri till hushållsvågen, där handlade även Ville batteri, till sin radiostyrda bil. Han plockade själv ihop dem, hade koll på vilka han skulle ha och hur många. Tyvärr så hjälper det nog inte med enbart nya batteri i den bilen men batterierna kan vi ju använda till brandvarnarna istället.

Innan hemgång blev det ett besök på MC Donalds.


Av Caroline Johansson - 26 november 2012 11:33

Måndag igen, ganska skönt med vanliga dagar. I lördags var det sista gången för Maja på skridskoskolan och på em var vi i Kärrasand på julmarknad. Barnen hade egna pengar med sig och handlade mest godis. Själv köpte jag dessa två sakerna.



   

Jag har funderat på att göra ngt liknande själv men inte kommit till skott, när jag nu hittade dessa till ett bra pris så slog jag till. Annars hade jag nog aldrig fått några. Kransen är gjord av en kvinna från Holland som bor i Tingsryd, Keas Presenter och Dekorationer. Hon hade många fina saker men den här var ju vit så det fick bli den. Ramen får nog ngn mer dekoration som jag själv pysslar ihop.


Igår var Maja och Ville i Vislanda på julskyltning. När de kom hem hade Maja köpt en blomma till mig, så här såg den ut:

  Hon vet vad jag gillar för typ av färger och jag blev väldigt glad.


Nu är det bara en vecka till vi får våra nya soffor, ska bli skönt att få lite ordning i rummet. Just nu kan man tro att det är en gympasal, eftersom det är tomt i mitten blir det en hel del hjulning och stå på händer. Idag har det blivit en promenad, eller egentligen två. Först en kortare med Smilla och sen en längre med bara Molle.

Nu ska det snart bakas lussebullar, tänkte göra vanliga bullar med saffran i, ska bara ta mig till Ströbergs för att handla lite mjölk.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska vintervädret vara för att du ska vara nöjd?
 Mycket snö, sol och kallt (ca -10)
 Lite snö, sol och kallt
 Ingen snö, sol och kallt
 Ingen snö och några plusgrader
 Regn och några plusgrader
 Varmt (ca 10 grader ) och regn
 Varmt och inget regn
 regn och blåst.
 Struntar i vilket
 Åska

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards