Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

Kusinträff

Av Caroline Johansson - 28 januari 2012 22:02

Ja, i em har Maja, Ville, Lisa och Arvid haft kusinträff. Lekt och bråkat om vartannat tills de hittade rätt. Maja somnade ganska snabbt i soffan ikväll, var ganska trött efter att ha vaknat vid halv fem idag och sen firat både Emmelie och varit på kalas hos Ebba och Sissela. Men nöjd med helgen är hon. Sa på morgonen att det var en bra helg det här för vi hade mycket planerat. För egen del blev det först frukost hos Dennis och Emmelie och sen en långpromenad med Molle.


Kvällsmaten bestod av potatiskroketter och kyckling nuggets, det var populärt bland alla. Arvid var nog mest förtjust i gräddfilen men några nuggets slank ner. Vid teven blev det sparsamt med godis idag, ville ju inte ge dem någon sockerchock utan ville ju att de skulle somna snällt. Arvid lekte lite med Villes legobilar tills jag hade varit och hämtat tvätten där nere. När jag kom upp var det två bilar som det inte satt ihop en enda bit på för de hade ju kockat. Ville blev inte särskilt glad över detta men Arvid var hur nöjd som helst och tyckte att det gjorde väl inget. Det värsta är att ritningen finns inte mer så jag fick bygga ihop ngt som såg någorlunda likt ut, Ville blev nöjd till slut och jag kunde pusta ut.


Nu sover alla sött, Maja och Lisa på Majas rum. Ville, Arvid, jag och Molle ligger i dubbelsängen och än så länge ligger alla still.


Avslutar med en bild från igår då Ville somnade i soffan utslagen efter skridskoråkningen.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Johansson - 4 december 2012 16:52

Från och med nu bloggar jag på: bjorkbacken1.blogspot.se Följ mig gärna där. ...

Av Caroline Johansson - 3 december 2012 21:00


Vilken morgon, kallt, snö. En riktigt härlig vintermorgon. Maja var nog inte riktigt beredd för hon frös som tusan när hon kom ut i bilen. Själv gick jag inte ut direkt utan hamnade med sticket en stund innan det blev en långpromenad. Idag fick man t...

Av Caroline Johansson - 2 december 2012 20:44


Jaha, så var det första advent. Ja vi fuskade och tände första ljuset igår. Tur var nog det för idag har vi nästan inte varit hemma. Vi började dagen med pepparkaksbak i Kalvshaga där vi även åt lunch. Sen fortsatte dagen i Gemla där vi firade Janne ...

Av Caroline Johansson - 1 december 2012 18:50

Gårdagen tillbringade jag på stan, fast det var mest kallt och den rätta shopping-känslan infann sig aldrig. Såg inte ens något speciellt på Dimoda som jag ville ha, då är det något som är galet.  Hittade några julklappar till Maja men det var allt. ...

Av Caroline Johansson - 29 november 2012 21:28

Idag kör vi torsdag igen, rubriken på gårdagens inlägg var ju torsdag men det är ju torsdag idag. Men det kan ju vara skönt med två torsdagar per vecka. I natt har tomten varit här och lämnat paket i kalendrarna, Ville har satt fram bord framför sin ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska vintervädret vara för att du ska vara nöjd?
 Mycket snö, sol och kallt (ca -10)
 Lite snö, sol och kallt
 Ingen snö, sol och kallt
 Ingen snö och några plusgrader
 Regn och några plusgrader
 Varmt (ca 10 grader ) och regn
 Varmt och inget regn
 regn och blåst.
 Struntar i vilket
 Åska

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards