Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

Söndag Kväll

Av Caroline Johansson - 5 februari 2012 20:05

Jaha, nu är denna helgen oxå till ända och sen väntar en intensiv vecka med jobb, skola, fritids och dagis.  Igår firade vi Ronnie för de sista eftersläntarna, här bjöds det på ytterfilé marinerad med honung, och kryddor (en blandning av vad skåpet hade att erbjuda). Till det hade vi potatisgratäng och hemlagad bearnaisesås enligt Pelles recept. Mycket gott var det.


Till efterrätt hade Maja och jag bakat en tårta med blåbärsmousse och vaniljmousse i, spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med SP. Eftersom det var Ronnies tårta skulle det ju bli ett tema på den som passade honom så det fick bli vedtema. Det blev lite ont om tid när jag väl skulle dekorera den så gubben är väl inte riktigt lik men han är iaf glad.  Det skulle ju föreställa att han hade huggarkläder på sig men hann inte riktigt med alla detaljerna. Blev iaf nöjd med veden.

Jag tycker inte att det är så enkelt att täcka tårtan så att det blir slätt och fint, här var det ju hörnen som det blev lite överflöd på. Trodde att det skulle vara enklare att göra en icke runt tårta men insåg igår att det är det nog inte. I vilket fall som helst så har jag ganska mycket SP över så jag måste nog snart baka en tårta till, får bli en rund igen. Ska försöka ge mig på en våningstårta oxå, ska bara köpa mig en mindre rund form än de jag har. Vet inte riktigt var jag ska göra av den bara, det gick ju inte åt så mycket tårta igår. Maja har iaf beställt en med hjärtan på till hon fyller år.

Första bilden är tagen innan jag har spacklat den och sen är de andra bilderna när hela tårtan är klar.


       


Idag var jag på promenad på morgonen. Det var lite kallt men väldigt fint ute. Solen värmde faktiskt en del och jag blev riktigt varm under vissa sträckor. Men så fort man kom in i skuggan blev det genast mycket kallare.

Det är underbart fint ute när det är så här kallt och med snön

.      

Molle var ju naturligtvis med, han bara älskar ju att få följa med. Mindre roligt att sitta still bara för att matte ska ta kort.

I em har Maja och jag varit på simskola, jag orkade dock inte simma idag utan passade på att lösa lite korsord under tiden hon var i bassängen. Om ett par veckor är det ju även Villes tur att börja vilket han väntar  på med stor spänning, hoppas det går bra och att han går i bassängen utan mamma vilket det ju är tänkt att han ska.

Efter simskolan blev det kvällsmat i Kalvshaga innan det var läggdags för barnen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Johansson - 4 december 2012 16:52

Från och med nu bloggar jag på: bjorkbacken1.blogspot.se Följ mig gärna där. ...

Av Caroline Johansson - 3 december 2012 21:00


Vilken morgon, kallt, snö. En riktigt härlig vintermorgon. Maja var nog inte riktigt beredd för hon frös som tusan när hon kom ut i bilen. Själv gick jag inte ut direkt utan hamnade med sticket en stund innan det blev en långpromenad. Idag fick man t...

Av Caroline Johansson - 2 december 2012 20:44


Jaha, så var det första advent. Ja vi fuskade och tände första ljuset igår. Tur var nog det för idag har vi nästan inte varit hemma. Vi började dagen med pepparkaksbak i Kalvshaga där vi även åt lunch. Sen fortsatte dagen i Gemla där vi firade Janne ...

Av Caroline Johansson - 1 december 2012 18:50

Gårdagen tillbringade jag på stan, fast det var mest kallt och den rätta shopping-känslan infann sig aldrig. Såg inte ens något speciellt på Dimoda som jag ville ha, då är det något som är galet.  Hittade några julklappar till Maja men det var allt. ...

Av Caroline Johansson - 29 november 2012 21:28

Idag kör vi torsdag igen, rubriken på gårdagens inlägg var ju torsdag men det är ju torsdag idag. Men det kan ju vara skönt med två torsdagar per vecka. I natt har tomten varit här och lämnat paket i kalendrarna, Ville har satt fram bord framför sin ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska vintervädret vara för att du ska vara nöjd?
 Mycket snö, sol och kallt (ca -10)
 Lite snö, sol och kallt
 Ingen snö, sol och kallt
 Ingen snö och några plusgrader
 Regn och några plusgrader
 Varmt (ca 10 grader ) och regn
 Varmt och inget regn
 regn och blåst.
 Struntar i vilket
 Åska

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards